FORRETNINGS- OG HANDELSBETINGELSER

Generelle oplysninger
Louise Bruun (juridisk navn) 
Louise Bruun ApS (firmanavn) 
Anpartsselskab 
CVR. nr. 37689858
Skjoldhøj Alle 18A, 2920 Charlottenlund
Etablerings år: 2016 
louise@louisebruun.dk

Betaling 
Du bestiller dine varer online og kan betale med: 
VISA, Master Cards og American Express. Du kan også betale via MobilePay.

Levering/fragt 
Der leveres i hele Danmark og forsendelsen af din vare sker med PostNord, som leverer mandag-fredag. Der pålægges fragt- og ekspeditionsgebyr på alle ordrer under 750 kr., som leveres med PostNord.

Fragtomkostninger og levering med PostNord
1.
 Uden omdeling 55,00 kr.
2. Med omdeling 70,00 kr. 

1. Uden omdeling
 er den fleksible og billigste løsning for dig, der selv vil vælge dit udleveringssted eller en postboks i nærheden af hjem eller arbejdsplads.

2. Med omdeling
 leveres hjem til dig. Er du ikke hjemme eller er pakken for stor til din postkasse, ligges der en pakkeseddel til dig, så du selv kan afhente din pakke den næstkommende hverdag på det angivne posthus. 

Fysiske varer købt på www.louisebruun.dk afsendes normalt 1-3 hverdage efter, din ordre er modtaget (afgivet). I forbindelse med ferie, højtider og helligdage må der forventes længere leveringstid. 

Ved ferielukning af webshop, se punktet Ferielukning af webshop nedenfor/ under handelsbetingelserne.

Ferielukning af webshop
Er webshoppen lukket i en periode, vil du modtage en mail, når din bestilling er modtaget/registeret, om hvornår din bestilling kan forventes leveret.

Skulle du ønske at annullere din bestilling, bedes du besvare denne mail og gøre opmærksom derpå hurtigst muligt.

Ved spørgsmål, send en mail til info@louisebruun.dk

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret) 
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du køber fysiske varer online i Louise Bruuns ApS' webshop.  

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din bestilling. Du skal inden 14 dage fra modtagelsen meddele om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på info@louisebruun.dk

I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse om dette. 

Bemærk følgende ved køb af digitale produkter vedrørende retur ret
De 14 dages retur ret bortfalder ved digitale produkter (fx online forløb), så snart hele eller dele af materialet er leveret, da det svarer til, at produktet er taget i brug.

Produktet betragtes som taget i brug, når du har gennemført betalingen, modtaget din ordrebekræftelse og har fået adgang til det pågældende online forløb eller kursus.

Digitale produkter er dine til evigt eje - du skal dog selv sørge for at downloade materialet (E-bøger, opskrifter, træningsvideoer, videoer i de daglige mails mv.) og opbevare det og evt. lave backup.

Louise Bruun ApS er ikke forpligtet til at hoste materialet for altid, men vi fjerner aldrig materialet uden at have givet besked minimum 14 dage i forvejen.

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. 

Ved returnering er du ansvarlig for, at:

- varen er pakket forsvarligt ind

- du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering

Varer undtaget fortrydelsesretten 
Din fortrydelsesret gælder kun på nonfood produkter.

Du mister din fortrydelsesret, hvis: 
Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur 
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 
Louise Bruun ApS
Skjoldhøj Alle 18A,
2920 Charlottenlund

Hvad skal du sende med tilbage? 
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret) 
Købelovens mangels-regler finder anvendelse på varekøb. 

Når du handler varer online på www.louisebruun.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Louise Bruun ApS refunderer rimelige fragtomkostninger 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til: 
Louise Bruun ApS
Skjoldhøj Alle 18A,
2920 Charlottenlund

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os 
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Persondatapolitik 
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: 
Navn 
Adresse 
Telefonnummer 
E-mail adresse 
Køn 
Købs-, betalings- og bestillingshistorik(indsæt hvad der indsamles af oplysninger) 
Kreditkortnummer
Leveringsadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Louise Bruun ApS, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Louise Bruun ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. 

Den dataansvarlige hos www.louisebruun.dk er Louise Bruun. 

Som registreret hos Louise Bruun ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Louise Bruun via louise@louisebruun.dk.