Louises Blog

Skal, skal ikke spise vitamin- og mineraltilskud?

Min overbevisning er, at hvis du spiser sundt og varieret, så kan du spise dig til alle de essentielle vitaminer og mineraler, kroppen har behov for. Men vi kender vist alle sammen til at have haft en mere eller mindre hensigtsmæssig periode i vores liv (set i forhold til sundhed). Et klassisk tidspunkt kunne være NU, som i lige efter jul og nytår!

I øvrigt mener jeg absolut ikke, at (de samme) kosttilskud er noget, du skal indtage hver dag året rundt, men der imod i en periode, fx om vinteren og/eller i forbindelse med en sund(ere) livsstil eller måske efter længerevarende sygdom. Og hvis du ikke er til fede fisk, så er der rigtig god grund til at spise fiskeolie, eftersom omega 3 er en essentiel fedtsyre, som vi ikke kan producere selv, men skal spise os til.

Jeg har valgt de - efter min mening - bedste på markedet indenfor vitamin- og mineraltilskud – nemlig PurePharma. Og jeg har lige nu tilbud på et PurePharma-sæt bestående af 3 udvalgte kosttilskud, som kan være med til at booste din start på det nye år (det er D-vitamin, magnesium/zink og fiskeolie).

Jeg tager altid udgangspunkt i mig selv, når jeg håndplukker (kost)tilskud, som jeg vælger at anbefale til mine klienter/følgere. Forstået på den måde, at jeg skal selv kunne mærke, at de batter noget. Så her får du min personlige erfaring med de 3 tilskud, som indgår i tilbuddet:

D-vitamin er jeg selv opmærksom på at være dækket ind af, da jeg helt klart kan mærke en forskel på mit energiniveau samt immunforsvar efter en ”D-vitamin-kur” om vinteren. Og udover det er videnskabeligt bevidst, at en stor del af den danske befolkning mangler D-vitamin om vinteren, har jeg også min yndlingslæges (Jerk W. Langer) ord for, hvor vigtigt det er at være dækket ind! Er du i overgangalderen er D-vitamin i øvrigt særlig vigtigt, idet dine knogler nedbrydes pga. hormonmangel – og D-vitamin styrker knoglernes opbygning.

Næste gang du har menstruationssmerter - eller andre smerter – så prøv med magnesium og en løbetur eller anden bevægelse; det virker fantastisk og du slipper for smertestillende medicin! Og på mine Lykkemad- & yoga retreats i de svenske skove får både undertegnede samt mine deltagere magnesium en times tid inden sengetid for at optimere en rolig søvn.

Indrømmet – jeg spiser ikke selv fiskeolie, da jeg får så rigeligt af fede fisk, hørfrø, valnødder og grønne grøntsager i hverdagen. Men hvis du ikke er vild med (fede) fisk, bare ikke får det lavet og/eller har en familie, der ikke har det højest på listen over livretter, er det en super måde at få omega-3 på!

Kommentér